مدیرکل دفتر هماهنگی حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از ارائه سوخت ناوگان حمل ونقل مسافری و باری درونشهری از ابتدای تیرماه سال جاری بر اساس عملکرد خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، امیر جعفرپور با بیان مطلب فوق گفت: به موجب مصوبه شماره ۱۳۷۳۱۹/ت۵۱۵۱۲هـ مورخ ۱۳۹۳/۱۱/۱۴ هیات محترم وزیران، تحویل سوخت به هر خودروی مشمول در طرح یعنی کامیون، کامیونت، اتوبوس، مینیبوسهای حملونقل بار و مسافر درونشهری و برونشهری با سوخت مصرفی نفت گاز تابع مقدار پیمایش آن میباشد.
وی در ادامه با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی این موضوع گفت: بعد از تشکیل جلسات متعددی در قالب کارگروه راهبردی، فنی، کسب و کار، اطلاعرسانی و شکایات و … ، کارگروه راهبردی مقرر نموده تا سهمیه کلی فعلی به دو بخش کشوری و عملکردی تقسیم شود. سهمیه کشوری بخشی از سهمیه کلی فعلی بوده و به هیچ عنوان از یک ماه به ماه بعد منتقل نمیشود، اما سهمیه عملکردی متناسب با پیمایش خواهد بود و از هر ماه به بعد منتقل میشود.
جعفرپور افزود: همچنین مقرر شده به دلیل عدم وجود ساختار و تجهیزات برای وسایلنقلیه باری درونشهری، به این ناوگان تنها سهمیه کشوری تعلق گیرد که تعدیل شده سهمیه فعلی است. به همین دلیل میزان کاهش در سهمیه فعلی مقدار قابلتوجهی نبوده ودر عین حال مقرر شده است تا مرداد ماه سال جاری اتحادیه تاکسیرانی نظام بارنامه را در شهرهای کشور به مرحله اجرا در بیاورد تا در فاز بعدی مقدار سهمیه کشوری بیشتر کاهش یافته و عمده سهمیه مبتنی بر پیمایش و عملکرد باشد.
وی اضافه کرد: بنابراین ضروری است تا صاحبان ناوگان باری درونشهری مترصد اطلاعیههای اتحادیه تاکسیرانیهای شهری برای ناوگان باری، اتحادیه اتوبوسرانیهای شهری برای ناوگان اتوبوس و مینیبوس و اتحادیه سازمانهای حمل و نقل همگانی کشور برای ناوگان شهرهای زیر یکصدهزارنفر جمعیت در این زمینه باشند.
وی همچنین اظهارکرد: این فرآیند تا زمانی که سامانه حملونقل درونشهری به سامانه هوشمند پایش و پیمایش مجهز گردد و میزان پیمایش واقعی قابل استخراج باشد، ادامه خواهد یافت. اکنون برای وسایلنقلیه مسافری درونشهری پایش میزان پیمایش برای ۹۰درصد ناوگان تحت پوشش اتحادیه اتوبوسرانیهای شهری کشور قابل حصول است.
جعفرپور در خاتمه گفت: در عین حال مقدار در نظر گرفته شده برای ناوگان مسافری متناسب با نیاز آنها و براساس دادههای مشاهده شده است. اما در این فرصت باقیمانده لازم است مابقی ناوگان اتوبوس، مدیبوس و مینیبوس و نیز کامیون و کامیونت به تجهیزات هوشمند مجهز گردیده و به سامانه اتحادیههای اتوبوسرانیهای شهری کشور، تاکسیرانیهای شهری کشور و سازمانهای حمل و نقل همگانی متصل شوند.